Afstuderen met ADHD

klok adhd

Oke, sinds kort ben ik pas bekend met het mooie fenomeen ADHDvrouw. Natuurlijk voel ik me erg thuis in de leuke blogs die hier geschreven worden. Ik moet zeggen dat ik vol inspiratie zit, ondanks de hoge stress die ik op dit moment ervaar. Het is natuurlijk veel leuker om een blog te schrijven over ADHD dan mezelf in allerlei bochten wringen om mijn scriptie af te krijgen. Klein detail, voor aankomende woensdag moet ik mijn scriptie inleveren.

Uitstelleritus

Tja, zo gaat het dus al weken. Ik heb stress en stress is niet leuk. Ik moet en zal die scriptie tot een goed einde brengen. Eindstand, 3 zinnen per dag, verder kom ik niet. Er is zoveel leukers in het leven. Neem vanmorgen, ik zit gemotiveerd met laptop en al te wachten tot de eerste zinnen hun weg vinden in mijn o zo mooie scriptie. Het duurde wat langer dan normaal, dus ik bedacht me dat ik wel even een kleine pauze mocht, om mezelf daarna volledig op mijn scriptie te storten. Onderweg naar het pakken van mijn sigaretten zie ik mijn uitpuilende kledingkast, dat kan toch niet langer?! Na een uur lang bezig geweest te zijn met mijn kledingkast, bedenk ik me dat ik wel een pauze mag nemen. Ik sta nog niet met mijn sigaret in mijn handen en mijn oog valt op een magazine wat ik net heb binnen gekregen. Jeetje wat een leuk verhaal staat daar in! Eerst maar eens lezen. Inmiddels de 3e poging om te gaan roken, mislukt.

Wat ging ik ook alweer doen?

Na het lezen van het magazine loop ik weer terug, waar naartoe eigenlijk? Ohja, mijn laptop, ik heb stress. Ik moet mijn scriptie inleveren. Op het moment dat ik mijn verslag doorlees, moet ik weer opnieuw inkomen. Ik probeer het even tot me door laten dringen, ik hoor geklop op de deur. Daar staat een vriendin voor de deur, of ze gezellig even een bakkie mag komen doen? Ze vraagt of ik het druk heb, welnee, ik heb alle tijd voor een bakkie koffie. Gezellig hoor!

Ik voel me gestrest!

Zo’n anderhalf uur later is mijn vriendin weer weg, ik besef me dat ik vandaag aan mijn scriptie zou gaan werken. Weer open ik mijn laptop, ik lees weer dat verschrikkelijk saaie verslag. Oke, ik mag nog één sigaret doen en dan ga ik écht aan de slag. Ik loop weer naar mijn sigaretten en zie nog steeds die half lege kast. NEE, NEE, NEE zeg ik tegen mezelf, wees gefocust!! Ik heb zin om te schreeuwen, want ik voel me gestrest, die scriptie moet af zeg ik tegen mezelf. Dus nu, een kwartier later, zit ik weer achter mijn laptop. Ik heb net tien zinnen geschreven, ik ben erg trots op mezelf. Dit moet ik even melden aan ADHD vrouw. Stiekem weet ik toch al, dat ik zondag, maandag en dinsdag nacht de gehele nacht doorwerk aan mijn scriptie. Want in tijden van hoge druk, presteer ik het beste.

4 gedachten over “Afstuderen met ADHD

  1. Owwww, dank voor deze openhartigheid! Hier hetzelfde verhaal! Wat? Zit ik op Facebook?
    Ik wilde om 18.30 aan de studie, echt waar!

    Like

  2. Haha wat heerlijk, ik herken me zo in jouw verhaal, ik had dit gewoon zelf kunnen schrijven 🙂 Heel veel succes met je scriptie de aankomende paar dagen, even door de zure appel heen bijten!

    Like

  3. Jeetje, zo herkenbaar weer dit! Deze week examens. Ging zo goed van start, maar nu weer stressen zoals gewoonlijk. Omdat er gedurende de periode alsmaar andere dingen op mijn pad kwamen. Die ook allemaal leuk zijn. Terwijl je constant denkt, ik moet aan de studie! En nu denk ik dan weer. Wat doe ik mezelf aan. Waarom wil ik zo graag die opleiding doen. Is het deze stress wel waard? Ik weet dat ik het kan en leer heel makkelijk. Maar ben altijd langer bezig met mezelf druk maken en me in gedachten ertoe zetten, dan dat ik daadwerkelijk aan het leren ben. Echt zo vermoeiend!

    Like

Plaats een reactie